/
תיקון משקלים אלקטרוניים

תיקון משקלים אלקטרוניים

תוכן עניינים
משקלים אלקטרוניים

משקלים אלקטרוניים משמשים במספר תעשיות כמו בריאות, ייצור ותחבורה. תיקון משקלים אלקטרוניים חשוב כי אם האבנית לא תתוקן בזמן זה עלול להוביל לבעיות באיכות המוצר ולמדידות לא מדויקות.

גם לאנשים שמפתחים את מאזני המשקל האלקטרוני הללו יש דרך לטפל בהם כדי שיוכלו לשרוד תקופה ארוכה מבלי להיפגע. זהו תהליך קל לתקן את האבנית אם הנזק הוא קטן מאוד.

הייתה תקופה שבה מאזני השקילה היו מורכבים משני לוחות, מוט מרכזי וקורה. כיום רוב המאזניים הם דיגיטליים לאור התקדמות הטכנולוגיה. ניתן לטעון, כנראה שקל יותר לתקן את מאזני המאזניים במקום ללמוד כיצד לתקן מאזני שקילה דיגיטליים.

אף אחד לא יכול להכחיש את התועלת של משקל שקילה מכיוון שהוא כלי המשמש הן לעסקים והן בבית. למעשה, אנשים רבים מחשיבים את משקל השקילה הדיגיטלי כהשקעה עבור בריאותם או עבור העסק שלהם. ומכיוון שמדובר בהשקעה, הבטחת שהיא עובדת כל הזמן ושתחזיק מעמד לאורך זמן הופכת חיונית. לפיכך עדיף לדעת וללמוד כיצד לתקן משקל דיגיטלי.

תיקון משקלים אלקטרוניים – איך להתרחק מצרות

אחת הדרכים הטובות ביותר להבטיח שמשקל השקילה הדיגיטלי יישאר פונקציונלי לאורך זמן היא לטפל בו. וההשגחה על הכלי מתחילה עוד לפני הרכישה בפועל.

כאשר קונים משקל דיגיטלי, חשוב קודם כל על האחסון שלו. איפה הייתם ממקמים את היחידה? האם זה יהיה בתוך חדר האמבטיה שבו הוא צפוי להיות חשוף ללחות? מה תהיה טמפרטורת החדר של מיקום משקל השקילה? כמה מקום פנוי עבורו? האם זה יהיה ליד חפצים שעלולים ליפול מהמדף או המתלה בקלות?

אלו הן חלק מהשאלות שתצטרך לחשוב עליהן לפני רכישת המשקל הדיגיטלי. אם למשל, אתם מתכוונים למקם את היחידה בחדר האמבטיה, עדיף לקבל אחת בעלת סבילות גבוהה יותר לרטיבות. אם מקום הוא בעיה, אז שקול לקנות אחד קטן יותר מאשר סוג מגושם יותר.

זכור כי אחסון נכון של היחידה חיוני גם בהארכת חייו של כל משקל דיגיטלי. חלק מהיחידות רגישות יותר לשינויי טמפרטורה בהשוואה לאחרים בעוד שאחרות עמידות יותר למרות חשיפה לטמפרטורות קיצוניות.

בנוסף, יש חשש לגבי הלחות מכיוון שכמה משטחי שקילה דיגיטליים סובלניים יותר ללחות בעוד שמוצרים מסוימים בקושי יכולים לסבול לחות.

אבק זה נושא אחר. לאחר רכישת יחידה, ודאו כי האבנית מונחת באזור בו יש סיכוי נמוך יותר לצבור אבק. אם האזור כולו נוטה לאבק, הקדישו קצת זמן לנגב ולנקות את המשקל הדיגיטלי באופן קבוע. אל תזלזלו במה שאבק יכול לעשות לכל גאדג'ט או כלי, שכן במקרים רבים חשיפה לכל כך הרבה לכלוך עלול לגרום לנזק בלתי הפיך לכל מכשיר.

כמו כן, יש צורך לא להשתמש בכלי כמקום אחסון לכל חפץ. המשמעות היא שחפצים חייבים להיות מונחים על המשקל רק אם הם נשקלים.

כיול תקופתי של משקלים אלקטרוניים

משקל שקילה דיגיטלי הוא חסר תועלת אם המשקל אינו מדויק. זו הסיבה מדוע מאזן המכשיר חייב להיות תמיד מכויל.

כדי להבטיח שמשקל השקילה הדיגיטלי יחזיק מעמד לאורך זמן רב, בצע את הכיול התקופתי הדרוש מכיוון שזו הדרך הטובה ביותר לדעת אם המכשיר עדיין תקין או לא. לדוגמה, אם משקל השקילה עדיין לא משקף את המשקל הנכון לאחר מספר פעמים של כיול, זה אומר שהכלי כבר לא תקין. כאשר זה קורה, אל תהססו להזמין כמה תיקונים מאנשי המקצוע המוסמכים.

בדיקת המשקל האלקטרוני

במקרים רבים חושדים כי משקל השקילה הדיגיטלי אינו תקין כאשר אינו מצליח לספק את המשקל בצורה מדויקת. אתה יכול להתחיל את פתרון הבעיות על ידי בדיקת קנה המידה אם אתה חושד שהדיוק של המכשיר היה מורכב.

מצא חפץ כדי לבדוק את המאזניים. חיוני להשתמש בחפץ בעל משקל ידוע כדי לוודא את דיוק המשקל. לדוגמה, אפשר להשתמש בכמה משקולות כדי לגלות אם משקל השקילה עדיין מספק מדידה מדויקת. הנח את החפץ, כמו המשקולות, במרכז הצלחת כדי להבטיח מידה נכונה.

אם למשל, אחד הניח משקולת במשקל 30 קילו במכשיר, ובכל זאת הוא כתוב רק 27 פאונד, אז אפשר להניח שהמשקל כבר לא מספק את המידע הנכון. בדיקת המשקל יכולה להיעשות שוב בעקבות אותו תהליך והנחיות לעיל כדי לבדוק שוב את דיוק הכלי.

כיצד לתקן משקל דיגיטלי? התאם לפי הצורך

מאזניים דיגיטליים מדויקים ברוב המקרים. אבל לפעמים, קנה המידה קצת נמוך. אולי שמתם לב איך משקל השקילה הדיגיטלי כבר לא משקף את המשקל הנכון שאתם מניחים עליו. אם זה המקרה, יש צורך בהתאמה.

לעתים קרובות אנשים מתבלבלים לגבי התאמה וכיול. רבים נוטים להשתמש בשני המונחים כשמדובר בסולמות שלהם כאילו הם מילים נרדפות. האמת היא שהם לא שכן הם שני מונחים שונים לחלוטין.

המילים "התאמה" ו"כיול" בהתייחסות לשימוש ותחזוקה של מאזני שקילה הם מונחים טכניים. ואם לומר אותם בלשון הדיוט, ההתאמה מתייחסת לשינויים או לשינוי שעושים בסולם. מצד שני, כיול עוסק באופן שבו המכשיר מתנהג והאם הוא עומד בקנה אחד עם הסטנדרטים שלשמו הוא נקבע.

אבל זה לא אומר שהכיול אינו חשוב בעת פתרון בעיות במשקל דיגיטלי. להיפך, זה חלק בלתי נפרד כאשר מנסים לקבוע כיצד לתקן משקל דיגיטלי.

כיול של האיזון

אל תדאג כי תהליך הכיול עבור משקל שקילה דיגיטלי הוא פשוט יחסית. פשוט עקוב אחר ההוראות ממדריך המוצר, והכיול יתבצע תוך זמן קצר. במקרה שהמדריך אינו זמין יותר, אתה יכול לעשות זאת בעצמך.

הפעל תחילה את המשקל הדיגיטלי והמתן מספר דקות לפני ביצוע הכיול. מאזני שקילה דיגיטליים הם באופן כמו כלי רכב שבהם תצטרך לחמם אותו לפני השימוש בו.

קבל כמה משקולות לכיול. יש צורך להשיג חפצים בעלי משקל מוגדר שכן צריך דיוק בעת ביצוע הכיול. לאחר מציאת חפצים או משקלים, הגיע הזמן להמשיך בכיול.

לחץ על לחצן הכיול כדי להתחיל בתהליך. הנח את המשקולות על המשקל, אך וודא שהחפצים הללו ממוקמים במרכז צלחת המשקולת. אף חלק מהאובייקט לא צריך להיות תלוי בצד המשקל, מכיוון שמיקום כזה לא יצליח למדוד את המשקל במדויק.

כעת, המתן עד שהמכשיר יקבע את משקל החפצים ולאחר מכן לחץ על כפתור הכיול פעם נוספת כדי לסיים את כל התהליך. תצוגת המשקל תציג אחד מהאפשרויות הבאות: "סיום", "Cal" או "כייל". ייתכן שהסוללות הן האשם.

קריאה לא נכונה של המשקולות היא לא הבעיה היחידה שבה עלולים להיתקל במאזני שקילה דיגיטליים. לפעמים אנו עשויים להיתקל בקשיים מסוימים בשימוש במכשיר זה בגלל סיבות אחרות.

לדוגמה, ייתכן שמסך התצוגה מציג מספרים חלשים, או שאולי לוקח זמן רב יותר עד שהמכשיר נדלק, פירוש הדבר יכול להיות שהבעיה נובעת מהסוללה.

לפעמים, הסוללה כבר התרוקנה והיא כבר זקוקה להחלפה. אם יש בעיות שנתקלים עם משקל השקילה הדיגיטלי, אז עדיף גם להתחיל בבדיקת הסוללות או החלפה מלאה של כולן.

לרבים ממשקלות השקילה הדיגיטליות בשוק כיום יש אינדיקטורים להראות אם הסוללה שלהם כבר אוזלת. שימו לב תמיד למחוונים או לחצנים של הסקאלה שכן הם מקלים על חיי המשתמש. זה גם עוזר אם אדם לוקח את הזמן כדי להכיר את אופן הפעולה של כל סולם השקילה לפני השימוש בו.

אם המכשיר עדיין נותן לך את אותן בעיות למרות החלפת הבלילה y, בדוק את מסופי הסוללה. לפעמים המסופים האלה בסופו של דבר מכופפים שהם כבר לא נוגעים בסוללה ובכך לא מספקים חשמל כלל למכשיר. אפשר גם לשקול לבדוק אם התא הוצב נכון כדי לוודא שהוא פועל כהלכה.

התקע יכול להיות הבעיה

היו מוכנים לבדוק כמה דברים אם משקל השקילה הדיגיטלי פועל על חשמל.

כאשר עוסקים ב- תיקון משקלים אלקטרוניים, ראשית, ייתכן שהבעיה אינה נעוצה בקנה המידה עצמו אלא בשקעים למקום שבו הוא מחובר לחשמל. כדי לבדוק זאת, נתק את המכשיר וחפש שקע אחר לחבר אותו. אם הבעיה בקנה המידה נמשכת למרות השימוש בשקע אחר, וייתכן שהבעיה היא היחידה עצמה.

השלב הבא הוא לבדוק את הכבל. האם יש חורים בחוט? אם כן, אז אולי זו הבעיה. נסה להיזכר אם היו תקריות שבהן הכבל יכול היה להינזק, מכיוון שזו יכולה להיות הסיבה לכך שהקנה מידה נותן למשתמש או לבעלים כמה בעיות.

רק אזהרה הוגנת לגבי בדיקת הרכיב החשמלי של המשקל; מכשיר שפועל על חשמל עלול לפוצץ פתיל. היזהר בטיפול ובבדיקה של התקע והחלק החשמלי של משקל השקילה מכיוון שאף אחד לא צריך להתעסק עם דברים חשמליים שלא לצורך.

בדיקת LCD

אם נראה שה-LCD נותן כמה קריאות חלשות, ייתכן שהתצוגה היא הבעיה. לפעמים המחבר רק קצת מנותק או רופף, ובמקרה כזה, אפשר להפעיל לחץ עדין על ה-LCD. אבל שימו לב שיש להפעיל לחץ עדין. לפעמים, דחיפה חזקה מדי של ה-LCD עלולה לגרום יותר נזק מתועלת.

אין לדפוק את ה-LCD או את המכשיר כולו במשטח קשיח שכן פעולה זו עלולה לגרום לנזק שעלול לדרוש מהמשתמש להחליף את כל משקל השקילה במקום לבצע רק תיקונים קלים.

תיקון משקלים אלקטרוניים – חוזרים למדריך

זה גם רעיון טוב להוציא את המדריך של משקל השקילה ולהקדיש זמן לקרוא אותו שוב או בפעם הראשונה. זכור שלכל מוצר, כולל מכשירי מדידה כמו מאזניים, יש את ההבדלים שלהם.

המדריך יכול לספק מידע רב על אופן הפעולה של המוצר ועל תיקון משקלים אלקטרוניים. מדריך המוצר הוא תמיד המקום הנכון להתחיל לחפש טיפים ותשובות כיצד לתקן משקל דיגיטלי.

אם העותק הקשיח של המדריך שהגיע עם המוצר אבד, אפשר לחפש באינטרנט עותק. לבקש מהיצרנים עותק היא גם אפשרות אם המדריך למוצר אינו זמין באתר האינטרנט שלהם.

לסמוך על בעל המקצוע הנכון

אם הבעיה נמשכת למרות ביצוע ההוראות לעיל או אלה שנמצאו במדריך, ייתכן שהגיע הזמן לפנות לעזרה של איש מקצוע. לפעמים הבעיות שבהן נתקלים במאזני שקילה דיגיטליים נובעות מפגם בייצור כלשהו שיטופל על ידי השיפוצניקים של יצרן המוצר.

בדוק אם המשקל עדיין באחריות. אם כן, הבא את המוצר לחנות השירות או התקשר לקו שירות הלקוחות של היצרן או למספר המצוין בתעודת האחריות. עם זאת, אם המשקל כבר אינו באחריות, אז עדיין עדיף לבדוק את הפריט על ידי מקצועני השירות או מרכזי השירות של היצרן. אחד יצטרך לשלם עבור השירותים שכן זה כבר מחוץ לאחריות.

לדעת איך לתקן משקל דיגיטלי יכול להיות שימושי מאוד אם רוצים שהכלים יחזיקו מעמד לאורך זמן. ניתן לטעון, תיקון משקל דיגיטלי הוא קל למדי. במקרים בהם הבעיות נמשכות למרות ניסיונות לתקן אותן בבית, מומלץ גם להיעזר ביצרן או איש מקצוע מוסמך אחר כדי להחזיר את המשקל לעבודה.

משקלים אלקטרוניים

אם אתם מחפשים משקלים אלקטרוניים הגעתם למקום הנכון. כאן תקבלו סקירה קצרה שתאפשר לכם לקבל החלטה ולהבין אילו משקלים יתאימו לצרכים שלכם באופן מדויק. כל בעל עסק או בית מלאכה יודע כי שימוש נכון במשאבים של המפעל, זו הדרך לשפר את התפוקה של בית העסק. לא רק זה, אלא, כאשר אנחנו אמונים על מתן סחורה ללקוחות, עלינו להישאר הוגנים ולהיות בטוחים כי אנחנו נותנים לכל אחד את המוצר עליו הוא שילם בדיוק. משקלים אלקטרוניים הם מונח רחב למגוון של משקלים, שכן היום, מרבית המשקלים משתמשים גם בחשמל ובטכניקות נוספות כדי לתת לנו את המידע המדויק בנוגע למשקל המוצר או החפץ. אנחנו כאן כדי לעזור לכם לכוון למוצר הטוב ביותר והרלוונטי עבורכם.

התפקיד שממלאים משקלים אלקטרוניים והשימושים השונים בהם

כאמור, התפקיד של המשקל הוא לתעד את משקלו של פריט מסוים או חפץ. משקלים אלקטרוניים מגיעים בתצורות שונות על מנת שנוכל להגיע לתוצאה של הפריט אותו אנחנו מנסים למדוד. לצורך העניין, משקל אלקטרוני יכול להיות משקל זעיר, המיועד לשקילה של אבקות או חומרי גלם, ישנם משקלים המתאימים לשימוש במפעלים גדולים. במידה ויש לשקול מוצרי גלם בחביות או במיכלים גדולים ועד לשימוש במשקלים לרצפת היצור וכן הלאה.

דברים שחשוב לקחת בחשבון כאשר בוחרים משקל כוללים את החשיבות לבחור במשקל איכותי, אמין וכזה שיספק מענה לפרק זמן ארוך. בנוסף, כדאי לעשות כמה בדיקות ולבחון את יעילות העבודה עם המשקל. כמו כן, בבחירה של משקל מקצועי, יש להגדיר את הצרכים של בית העסק באופן מדויק. ככל שהלקוח מגיע מוכן יותר לעבודה המשותפת, כך לנו, אנשי המקצוע, קל ופשוט יותר להתאים את המשקלים המתאימים ביותר עבור כל בית עסק.

מה עושים מכאן? פשוט יוצרים איתנו קשר

אנחנו נשמח לסייע לכם במידת האפשר. כאמור, התפקיד שלנו זה להישאר עירניים לשינויים בתחום ולספק משקלים אלקטרוניים עבור כל בית עסק באופן מקצועי. חברת 'מאזני איכות', שמחה לספק שירות לבתי עסק רבים בתעשייה הישראלית ונשמח לעמוד גם לרשותכם. פנו אלינו עוד היום באתר או במספר הטלפון.

שתף עם חברים:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter